2017. november 24., péntek

Túrókrokett sütőben

Valami könnyűre vágytam, és még meleg is legyen. Így alkottam a mai vacsorát. Sós verzióban, diétásan, de előadható édes formában, olajban kisütve is.
4 kanálnyi túró, fél tojás, 1 teáskanál gríz, 3 cl tejben  felfuttatott kb kávéskanálnyi élesztő, só, kb 6 dkg liszt.
A túrót, tojást, sót, élesztős tejet, grízt összekeverjük hagyjuk fél órát állni.Belekeverünk annyi lisztet, hogy formálható legyen. Formázzuk, zsemlemorzsába forgatva tepsibe rakjuk, hagyjuk kelni. Előmelegítjük a sütőt, a kroketteket olajjal megkenjük. Légkeveréssel 15 perc alatt sütjük 200 fokon.
Fokhagymás joghurttal tálaltam.
Édes verzió:Só helyett cukrot, vaníliáscukrot keverünk a masszába. Mirabella szilvalekvárral tálaltam.
Olajban is kisüthető - én fogyózom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése