2017. augusztus 26., szombat

Spagetti sárga laskagombával

A SPAR-ban megláttam ezt a különleges gombát, ki kellett, hogy próbáljam. Először paprikásnak gondoltam elkészíteni, de az nem igazán engedné, hogy felfedezzem az eredeti ízeit, így aztán egy kevésbé markáns ételt főztem. Arról nem is beszélve, hogy ez sokkal gyorsabban elkészült, ami azért is fontos, mert ma kenyeret is sütöttem.
A gonba tönkjét levágtam, a gombát falatokra téptem. A  szokásos laskagombánál sokkal kisebb a tönkje, kevésbé rágós és apró, törékeny citromsárga feje van ennek a fajtának. Illata, íze elég markáns. Megkóstoltam nyersen is, izletes, aromás.
Egy fej vöröshagymát olajon megdinszteltem - közben felraktam főni a spagettit - majd reszeltem bele egy jó nagy gerezd fokhagymát. Rádobtam a gombát, kicsit rázogattam, majd felöntöttem fél deci fehérborral. Sóztam, borsoztam és adtam hozzá 4 db chili paprikát, egy maréknyi koktélparadicsomot. Felöntöttem tejszínnel, hozzáadtam a kész spagettit. Kicsit átforgattam, petrezselyemmel, bazsalikommal fűszereztem. Nem vártam ki az ebédidőt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése