2017. július 21., péntek

Fejtettbab főzelék tejfölösen

Megkezdődött a babszüret, ilyenkor természetes, hogy ki kell próbálni a termést. Gyerekkorom egyik  kedvence volt a tejfölös fejtettbab főzelék vagy a leves. A többi babból készült ételt nem szerettem. Igaz, a másból készülteket is csak hosszú prédikáció, vagy szigor miatt ettem meg. Bezzeg most!

Hozzávalók: fél kg fejtettbab, só, 1 babérlevél, 4 ágacska tárkony, 1 kisebb vöröshagyma,1 gerezd fokhagyma, tejföl, liszt

A babot annyi vízben feltettem főni, amennyi ellepte. Hozzáadtam a babérlevelet, tárkonyt, sót. Lassú tűzön puhára főztem. Az elpárolgott vizet folyamatosan pótoltam.
Viszonylag zsírosabb rántást készítettem, apróra vágott vöröshagymával, fokhagymával, majd tejföllel is behabartam. Összeforraltam. Sikerült olyanra alkotnom, mint amire gyerekoromból emlékeztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése