2017. május 23., kedd

Kínai csipős marha


Menyemnél ettem először, nagyon izlett, így csak idő kérdése volt, hogy mikor csinálom meg. Ma kissé zsúfolt napom volt, így reggel nem is jutott eszembe, hogy kinait készítek, amiből következik, hogy még a hús is a fagyasztóban volt. Vásárlás és kapálás után kopogó szemekkel léptem a konyhába, és kínait kivántam. Gyorsan előkerestem a marhaszeleteket, lefejtettem róla egy félig kiolvadt darabot és vékonyan felszeleteltem. Beforgattam keményítőbe, és míg ott kiolvadt fagyott mivoltából előkészítettem a zöldeket. Vékonyra aprított sárgarépa, zellerszár, hagyma és egy darabka gyömbér kerül majd a serpenyőbe. Közben már főtt a barnarizs az egészség jegyében.
A forró olajon jó szárazra sütöttem a húst, féluton adtam hozzá 8-10 apró chilit. Óvatos voltam, mert Vica kissé túltolta a paprikát, és nagyon sziszegtünk evés közben.
A husokat kiszedtem az olajból, majd beledobtam a sárgarépát, zellert, hagymát és a gyömbért. Sóztam, borsoztam, majd mikor tökéletes roppanósnak minősítettem a zöldségeket hozzáadtam a húst és a szója szószt, valamint kevés thai citromfű pasztát. Nagyon jól sikerült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése