2016. december 23., péntek

Halleves francia módra

Ha karácsony, akkor a hal nem hiányozhat az ünnepi asztalról. Édesanyám készített ecetes halat, de én valami hallevest is kívántam. Nem igazán vágytam a nehéz magyar halászlére, így a nemzetközi gasztronómiában keresgéltem. Találtam is egy francia hallevest - no nem a boullabaisse,  hanem  a bourride ihletett meg. Persze ezt is átdolgoztam szokás szerint.

Hozzávalók: afrikai harcsafile 40 dkg, 4 sárgarépa, egy kisebb zeller, 3 fehérrépa, gumóskömény, hagyma, só, bors, liszt, olaj, fehér bor, póréhagyma, fokhagyma
A zödségeket megtisztítottam és feldaraboltam.  2 dkg vajon megdinszteltem a vöröshagymát és a gyökérzöldségeket, valamint a gumósköményt. Kevés liszttel stauboltam , 1 dl fehér borral felengedtem, és felöntöttem vízzel. Sóztam, borsoztam és ízesítettem póréhagymával, fokhagymával.
Mikor a zöldségek puhára főttek, kiszedtem a pórét, /eldobtam/ valamint pár karika gyökérzöldséget a tálaláshoz. A maradékot tutmixoltam, majd beleraktam a felszeletelt halat és még tíz percet főztem.
A tányért  tálaláskor a zöldség karikákkal és az édeskömény zöldjével diszítettem. 

Sikere volt.
Ha nem is váltja ki a magyaros halászlét, többször elő fogom adni, mert könnyebb, pikánsabb és nem fekszi meg a gyomrot.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése