2016. július 4., hétfő

Francia meggyespite

Már rég kacérkodtam ezzel a sütivel, de aztán mindig elmaradt. Most, hogy érik a meggy, kihagyhatatlan az alkalom.
Hozzávalók: 1 db tojás, 60ml  tej, 60 ml olaj, 7 dkg cukor, 1/3 sütőpor, 12 dkg liszt. 20 dkg magozott meggy, vaj a tál kikenéshez
A tojást,olajat, cukrot, tejet alaposan kikeverjük. Nálam addig, míg megmostam és kimagoztam a meggyet, előmelegítettem a sütőt, és kivajaztam a formát.
Ekkor hozzáadtam a már nagyon sima és habos keverékhez a sütőporos lisztet, és kicsit azzal is kevertem.
A kivajazott forma alját kiraktam a meggyel, majd ráöntöttem a keveréket.
Előmelegített sütőben légkeveréssel 15 perc alatt készült el 170 fokon.
Legközelebb légkeveréssel csak 10-12 percig sütöm, mert az izlésemhez képest sötét lett a teteje.
Tűpróba szükséges.
Most csak magában ettem, de nagyon finom lehet vaniliafagyival is. Aztán kipróbáltam az Aldiban vett vaniliás sajtkrémmel - fenomenális.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése