2016. június 12., vasárnap

Yu xiang padlizsán az én verziómban

Egyik kedvencem, de eddig még nem készítettem el. Most úgy látszik ennek is eljött az ideje. A menyem gyakran készíti, így nála kerestem meg a receptet. Rögtön torpedó találta  az ebéd ötletemet, mert csípős babpüré is kellett volna a recepthez, az pedig nekem nem volt. Ilyen apróság nem tarthatott vissza. Ha nincs a hütőben, akkor készítek. Volt egy fél doboz feketebab konzervem, innét már csak kevés fantázia kellett és kész is a babpüré. Turmixba raktam a babot, kevés szezámolajat, sót, borsot, sok chiliszószt, házi kechupot és pürésítettem.
A padlizsánt vékonyan meghámoztam és csíkokra szeltem. Vízbe áztattam, majd lecsepegtetve olajon kisütöttem, mig aranybarna nem lett. A wokba kevés olajat öntöttem, beledobtam kevés cukrot, amit karamellizáltam, majd hozzáadtam 3 gerezd fokhagymát. Felöntöttem a babpürével, és hozzáadtam a kisütött padlizsánt. Izesítettem halszósszal, sok sötét szójaszósszal, chilivel és szezámolajjal. 
Nagyon jól sikerült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése