2016. március 25., péntek

Robin Hood virsli

Az étel az unokák szédítésére készült, szeretem, ha jóízüen esznek. A nevét  is ők adták, mert épp ez a rajzfilm ment a TV-ben és Zsebi szerint a virsli úgy elbújt, mint Robin Hood az erdőben.

8 darab kb tizenöt centiméteres rudacskához 2 pár virsli szükséges és 3 db öklömnyi krumpli, kevés só és annyi liszt amit felvesz. Nálam kb 10 dkg. Maradék krumplipüré, törtkrumpli remekül felhasználható.

A főtt krumplit lereszeltem. Összegyúrtam sóval, liszttel. Lisztezett deszkán 3 mm vastagra sodortam és akkora téglalapokat vágtam belőle, hogy kényelmesen betakarják a virsliket.
A virslit először félbe, majd hosszába vágtam, így egy darabból négy lett. 
A virsli darabokat a tészta közepébe helyeztem, majd ráhajtottam a tésztát, és a két végét összenyomva kissé megsodortam, hogy formás legyen.
Forró zsiradékban kisütöttem, közben forgattam, hogy egyformán aranybarnára süljön. Kechuppal tálaltam.
Mint az elnevezés mutatja a fiuknál siker volt, és Édesanyám is dicsérte, pedig ő nem szereti a virslit.
Szerintem is jó vacsora, részemről el tudok képezelni hozzá többféle mártogatóst, nem csak paradicsomosat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése