2016. február 11., csütörtök

Mézes zabpelyhes keksz

Régóta kacérkodtam a kekszsütés gondolatával, mert izgatott a téma, de mivel nem szeretem a száraz süteményeket, így mindig lebeszéltem róla magamat. No, de ma erőt vettem magamon és alkottam egy viszonylag diétás verziót. Legalább a lelkiismeretemet megnyugtattam.
Hozzávalók: 27 dkg teljes kiőrlésű liszt,  17 dkg zabpehely, fél csomag sütőpor, egy csipet szódabikarbóna, 1 kanál méz,  8 dkg cukor, 10 dkg margarin, 1 csipet só, fél dl tej, egy marék aprított mazsola.

A hozzávalókat összegyúrjuk, hengerré formáljuk (folpack), fél órát hűtőben pihentetjük, - ezt mondta a recept - nekem a fél óra kevés volt, legközelebb ha sietek,  fagyasztóba dobom.
1 cm vastagra vágjuk - szintén recept ajánlás - nekem a kissé vékonyabb jobban tetszett. 180 fokra előmelegített sütőben 8 percet sütjük. Én 10 percig sütöttem, bár nem írta a recept, de bekapcsoltam a légkeverést.

Annak ellenére, hogy nem szeretem a kekszet hármat még melegében megettem. Kellemes, omlós lett. 30 db kekszre elég ez a mennyiség.

Amit legközelebb változtatok: legközelebb kicsit több zabpelyhet teszek bele. Több aszalt gyümölccsel gazdagítom - a mazsola nem volt  benne az eredeti receptben. Valami kellemes fűszerrel gazdagítom az ízeket. Valószínű legközelebb valami meggyes, áfonyás változatot csinálok kardamommal és tej helyett meggylével.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése