2016. február 28., vasárnap

Meggyes kevert

 Ma úgy ébredtem, hogy ide nekem a konyhát, de máris! Ami jelenlegi helyzetemet tekintve meglepő, mert Édesanyámmal kettesben vagyunk, és egyikünk se nagyevő. Először a süti készítésnek ugrottam neki. - Az biztosan nem marad a nyakamon, mert majd elvisszük a Papának 

2 tojást, 2,5 dl tejet, 9 dkg cukrot, 2 púpos kanál meggylekvárt (saját), egy bő kanál zsírt a kedvenc BB-be raktam és hagytam, hogy dolgozzon négyes fokozaton a masina.
Egy tálban összekevertem 30 dkg lisztet, fél zacskó sütőport, csipet szódabikarbónát, 2 kanál holland kakaót.
Egy száraz serpenyőben megpirítottam fél marék sós földimogyorót és kb. ugyanannyi diót, majd konyharuha között apróra törtem a húskloffolóval. Aprítottam még egy maréknyi mazsolát is.
Mire az előkészületeket befejeztem, a BB is szép habosra keverte a hozzávalókat. Mindent bekanalaztam a keverőtálba és hagytam egy kis ideig kevergetni.
Kizsírozott, kilisztezett tepsibe öntöttem, kiraktam a tetejét cukorban eltett meggyel. Előmelegített sütőben 180 fokon, légkeveréssel 20 percig sütöttem. (tűpróba)
 Tepsibe hagytam kihülni, felszeletelés előtt porcukorral hinetettem a tetejét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése