2016. február 12., péntek

Lencseleves házikolbásszal

Lassan itt a tavasz, és olyankor már nem kívánom a nehezebb ételeket. Így úgy éreztem, hogy itt az utolsó alkalom, hogy valami száraz hüvelyesből főzzek valamit. A lencsére esett a választás, mert szokás szerint az utolsó pillanatban találtam ki, mit is akarok főzni, és a lencsét, a száraz babbal ellentétben, nem kell beáztatni.
Megmostam egy kisebb bögre lencsét és feltettem főni. Fűszereztem sóval, őrölt babérlevéllel, egy csipetnyi tárkonnyal. Hozzáadtam egy marékra való, felaprított házi füstölt kolbászt és fedő alatt lassú tűzön hagytam főni. Mikor a lencse megpuhult - kb. fél óra - vöröshagymás, fokhagymás házi zsíron készült rántással berántottam. Még 10 percig hagytam rotyogni, hogy az ízek összeérjenek, majd tejföllel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése