2016. február 7., vasárnap

Croissant - ami a családom szerint a csúcs


Már rég tartoztam magamnak és a családnak ezzel a bejegyzéssel. Szeretjük ezt a sütit, megérdemli, hogy megörökítsem.
Hozzávalók: 40 dkg liszt + kb 5 dkg készítés közben, de persze liszttől is függ
                       2 evőkanál olaj
                       1 tojás + 1 a megkenéshez
                       5 dkg cukor
                       1/2 zacskó porélesztő
                       1 csipet só
                       1,5 dl langyos tej /ebben futtattam az élesztőt/
                       20 dkg Ráma a hajtogatáshoz

A tészta hozzávalóit kedvenc masinámban össszedolgoztam.Egyes fokozaton hagytam, hogy jó 15 percig dagassza, ameddig szép selyemfényű nem lett a tészta. Állagában egy hajszálnyival legyen keményebb, mint a kalács.
Hagytam, hogy jól megkeljen. Most a meleg radiátoron kelesztettem. A margarint puhára melegítettem és a felével alaposan megkentem a 40x40 cm-re kinyújtott tésztát. Hajtogattam a klasszikus szabályok szerint, majd borítottam rá egy műanyag tálat és az ükanyámról rám maradt kéziszőttest, hagytam egy órát kelni. Ezután a tésztát kinyujtottam, ismét megkentem a maradék margarin felével. Hajtogattam, kelesztettem a 18 fokos konyhában. Ezt mégegyszer megismételtem, majd a fenti módon letakarva, hagytam egy éjszakát.  /Ha melegebb a konyha, hűtőbe kelt volna éjszaka./
Reggel átgyúrtam a tésztát, három cipót készítettem, és azokat is hagytam kelni. Majd kerekre sodortam, 8 részre vágtam. Töltöttem csokoládéval, sajttal. Tetejét felvert tojással kentem. 180 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt ropogós pirosra sült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése