2014. november 22., szombat

Baconos, túrós pite

 Tegnap este óta Regina azt emlegette, hogy almás pitét szeretne enni. No, miután volt itthon alma is, és levelestészta is, reggel neki is álltam, hogy megcsináljam az egyik tésztából. De csak odáig jutottam, hogy megdinszteltem az almát, mert jöttek a lányomék, hogy elvigyék Reginát. Gyorsan becsomagoltam az egyik tekercs levelestésztát és az almát, mondván, majd az anyja megsüti a pitét Ninnának. A másik tésztát bedobtam a fagyasztóba, hogy majd valamikor felhasználom, mikor eszembe jutott, hogy ha az édes pitét nem is, de a sósat én is szívesen megenném.
Két darabra vágtam a tésztát és kör alakúra sodortam.
Egy fej hagymát keves olajon megdinszteltem, és hozzáadtam 6 szelet bacont nagyon apróra vágva. Mikor a bacon kiadta a zsírját, hozzákevertem fél doboz túrót, fél doboz joghurtot . Ennyi volt a hűtőben. Egy tojást felvertem kis sóval, majd megkentem vele a pite tetejének szánt tésztát, valamint a pite aljának szánt tésztát is, hogy ne ázzon el. A maradékot a töltelékhez adtam. Sóztam, borsoztam, majd a formába kanalaztam. Megszórtam kevés reszelt sajttal - szintén maradék. Befedtem a formát és villával igazítottam a szélén, valamint megszurkáltam a tetejét. Ami nemcsak diszítő célokat szolgál, hanem a gőzök is könnyebben tudnak eltávozni sütés közben.
Fekete szezámmaggal szórtam meg. 180 fokos, előmelegített sütőben 40 perc alatt készült el, légkeveréssel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése