2014. június 22., vasárnap

Mentaszörp

Vali barátnőm meglepett egy üveg mentaszörppel, és miután a család nagyon finomnak minősítette, úgy döntöttem, hogy elkészítem. Az már senkit nem lep meg, hogy a receptet ismételten átalakítottam kicsit, mert a nagyon szeretjük a menta ízét, így azt akartam hangsúlyozni.

Hozzávalók: 1 csokor menta - most borsmenta volt kéznél, de legközelebb fodormentából próbálkozom. 1 liter víz, 40 dkg cukor, 1 teáskanál citromsav, lehet több is, aki savanykásabban szereti.

A mentát megmostam és nagyjából összevágtam. Hozzáadtam a liter vizet és hagytam egy napot állni. Aki nem szereti az erős mentaízt, az a következő lépést kihagyhatja. Alaposan kiforraltam , azaz friss mentából készült egy liternyi erős mentatea. Leszűrtem, majd hozzáadtam a citromsavat és a cukrot. Kevergetve főztem, míg a cukor felolvadt. Azonnali fogyasztásra kihülés után alkalmas, ha eltesszük, akkor egy csipetnyi nátrium benzonátot adunk hozzá és száraz dunsztban hagyjuk kihülni.
Nagyon finom lett, olyannyira, hogy többféle variációt is ki fogok próbálni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése