2014. április 21., hétfő

Krumpligombóc leves gazdagon Ica módra

Valami igazán finomat, különlegeset akartam készíteni Húsvétra. Menyem azt mondta, valami húsos, tartalmas levest főzzek, mert másodikként a sonkát akarja megkóstolni a Húsvéti kaláccsal. Nem akartam a megszokott levesek közül választani, mert úgy éreztem, hogy a nehéz sonka mellé valami pikánsabb, rafináltabb levest kéne tálalni. Olvastam, gondolkodtam, kombináltam és megalkottam az alábbit:
Hozzávalók: 30 dkg apróra kockázott vállpecsenye, 3 sárgarépa, 2 paszternák, 3 fehérrépa, kevés zeller,  közepes vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, 1 kanál bio vegeta ( könnyen vagyok, saját van)
zellerzöld, petrezselyemzöld, lestyánlevél, 1 közepes hideg főtt krumpli lereszelve, 2 kanál liszt, 1 tojás, só, bors, kömény, 1 tojás, liszt, piros paprika, tejföl, citromhéj, citromlé
A krumplit, tojást, lisztet apróra vágott petrezselyemzöldet összekeverjük, tetszés szerint fűszerezzük és félretesszük pihenni.
A vöröshagymát kevés olajon megfuttatjuk, beledobjuk az apróra vágott húst és fehéredésig pirítjuk.
Ekkor dobjuk rá a borskeveréket, köményt és a vegetát és az apróra vágott fokhagymát. Állandó kevergetés közben hagyjuk, hogy az ízek , illatok kijöjjenek. Ekkor belerakjuk a felkockázott zöldségeket és azt is dinszetlni kezdjük. Amikor a zöldség kicsit megpuhult, stauboljuk a levest , és dobunk rá piros édesnemes paprikát és felöntjük vízzel. Sózzuk, hozzáadjuk a zeller és lestyánzöldet is. (aki nem szereti, hogy esetleg úszkál a levesben az tegye teatojásba)
Nagyon lassú tűzön főzzük legalább egy órát. Ha ízlésünk úgy kívánja fűszerezzük még.
Közben egy kis pohár tejfölt elkeverünk egy kanálnyi meleg levessel, egy kanál liszttel, reszelt citromhéjjal, 1 evőkanálnyi citromlével és ezzel behabarjuk a levest. Nagyon apró gombóckákat szaggatunk az előkevert krumplimasszából, ha a gombócok megfőttek, tálalhatunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése