2014. április 18., péntek

Húsvéti kalács


Húsvéti sonkához a húsvéti kalács dukál. Így ma délután megalkottam a család Húsvéti kalácsát, hogy kellő mértékben friss legyen az ünnepi reggelihez.(előrehozott húsvét lesz a fiamékkal szombaton) Igaz, az idén már nem lesz "szentelt" kosár, mert Édesanyám már nem tudja elvinni az összekészített, (sonka, tojás, torma, kalács) kosarat a templomba - én meg nem tartom a hagyományt, de attól még a sonka kaláccsal az igazi.
Hozzávalók: 2 dl tej, kevés cukor, 1/3 friss élesztő - ezeket felfuttattam.
1 tojássárgája, 56 dkg liszt, 1 kávéskanál só, 2 kanál olaj
Az élesztős tejet beleöntöttem kedvenc - és ma egész délután használtaban lévő - dagasztó masinámba, utána hajítottam a többi hozzávalót és alaposan kidolgoztattam vele. Legalább 10 percig hagytam, hogy gyömöszölje a tésztát, míg az sima és fényes nem lett. Mivel a sütő langyos volt - előtte készült el a tortaalap - így oda raktam be kelni a tésztát. Nem duplájára, hanem majd háromszorosára nőtt. A gyúrótáblán átdolgoztam, majd hármasfonatot készítetettem. Tojással megkentem, és ismét kelesztettem.
Előmelegített sütőben 35 perc alatt készült el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése