2013. július 27., szombat

Jókai bableves - ahogy én főzöm


Ma a nagy meleg ellenére is ezt a nem igazán nyárias levest készítettem. Már hónapok óta vár a hűtőben egy darab valódi, házillag pácolt és füstölt combdarab, valamint a mélyhűtőben is árválkodott még néhány adag tavalyi fejtett bab, azt is fel kellett használni, hisz lassan szedhető az ezévi termés, és kell a hely. Miután a múltkori brassóim sikert aratott - menyem szerint "istenkirály" lett, most ezt  a levest is fenomenálisra akartam készíteni. 
HOZZÁVALÓK:
20 dkg füstölt hús- ha nincs akkor egy füstölthús kocka- úgyis csak az íze miatt kell
1 pár debreceni lehúztam a bőrét, félbevágtam és felszeleteltem
3 db sárgarépa karikára vágva
2 db fehérrépa
2 gerezd fokhagyma
1 db vöröshagyma
kb fél kg fejtet bab
olaj
2 db babérlevél
zöldfűszerek
Kis családom nem szereti ha zöldek úszkálnak a levesben, így kicsit trükköztem.

A füstölthúst hideg vízben feltettem főni zellerzölddel, lestyán levéllel, hagymaszárral.
Mikor a hús puhára főtt, jöhetett a következő lépés.
Kevés olajon megfuttattam a debreceni karikákat, majd beledobtam a sárga és fehérrépát, és megvártam, míg kissé karamellizálódik. Felengedtem kevés vízzel, hisz elvégre még a füstölt hús levét is bele akartam önteni, majd amikor felforrt, beledobtam a mélyhűtőből kivett fejtett babot, valamint 2 babérlevelet.
Beleszűrtem a sonkalevet és hagytam főni. Mikor már majdnem kész volt, beledobtam egy maréknyi csipedettet. Fokhagymás,vöröshagymást rántást készítettem, amit a szokottnál kicsit barnábbra pirítottam - mert nagyanyám szerint a babhoz így illik. Pár percig forraltam,és tálaltam.Sikere volt. Só most nem került bele, mert elég sós volt a füstölthús, de alapból kéne az ételbe.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése