2013. július 27., szombat

Gyors Gesztenyetorta



Elhatároztam, hogy mivel már három unokás nagymama vagyok- és remélem, még lesz egypár - megtanulok sütni. Elvégre milyen nagymama az olyan nagymama, akinek nincs mindig valami süti a szekrényében, ha jön valamelyik unoka. No, szaladtam is az elhatározással - este 7-kor -kedvenc Vali barátnőmhöz, aki profi cukrász, hogy én most tortát akarok, de azonnal. Rögtön le is lomboztak, hogy ez azért nem megy olyan gyorsan, hisz vannak technikai korlátai a dolognak, de kaptam egy receptet, amit "nem lehet elrontani". Mit mondjak ? Lehet. Ha nem is rontottam el, de ennek ellenére másnap megállapította a barátnőm, hogy az övének " nem egészen ilyen állagú szokott lenni a tésztája". Hiába no, fogalmazni tudni kell.


Elronthatatlan alaptészta:
12 kanál lisz (25 dkg)
9 kanál cukor (18 dkg
2 egész tojás
1/2 sütőpor
1 dl tej
1 dl olaj
A tejet, olajat tojásokat a cukorral jól kikeverjük, majd beleöntjük a sütőporral elkevert lisztet.Sütőpapírral kibélelt, előmelegített sütőben kb.20 percet sütjük. Tűpróba.
Miután elmeséltem, hogy én milyen sorrendben kevertem össze a hozzávalókat, rögtön ki is derült, hogy az eltérő állag oka az volt, hogy én a lisztbe kevertem a cukrot . De legalább most ezt is megtanultam.
Alapkrém: megfőzzük a pudingot a zacskón lévő utasítás szerint + 1 kanál liszt.Mikor besűrűsödik adunk hozzá pár deka vajat, vagy margarint.Elkeverjük és lefedjük.
Mindent kihűtünk.
Én idáig tegnap este jutottam el.
Mai teendők.
A pudingot alaposan elkeverjük szobahőmérséklető vajjal, majd gesztenyemasszával.Adunk hozzá rumaromát. és megkenjuk a kettévágott tortát. A maradék krémmel a tetejét díszítjük.
Egy kevés kakaóval dobtuk még fel.
Az alaptészta remekül felhasználható "dobálós" sütihez, nem süllyed le benne a gyümölcs.
Az alapkrém bármilyen ízesítéssel variálható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése