2013. július 28., vasárnap

Ebéd a fűszerek nevében - (sült csirke, tepsis krumpli, uborkasaláta)





Nyár van. A grillezés, a friss fűszerek ideje. No, ennek jegyében készült az én ebédem is. Hiába mondták az időjósok, hogy embertelen meleg jön, én arra gondoltam, hogy az árnyékot adó fák alatt elfogadható lesz az idő, és grillezhetünk egyet. Ezért bepácoltam pár csirke felsőcombot.
Pác: olaj, egy fej vöröshagyma nagyon apróra összevágva, fokhagyma, őrölt fűszerek: bors, koriander, kömény, kevés pirospaprika, oregano, kakukkfű és biztos, ami ziher még egy kis grillfűszer is, nehogy kimaradjon valami, só.
Ebben a pácban lubickoltak a combikák a hűtőben pár napot.


 Aztán jött a negyven fok, és úgy gondoltam álljon ki grillezni a harapós nyúl. Gyorsan kiolajozott tepsibe raktam,fóliába burkoltam  és sütőbe vele. Félidőben megkentem a pác maradékával, lekaptam róla a fóliát és ropogós pirosra sütöttem.


Tepsis krumpli: Könnyen vagyok, hisz  a zöldségeket nem három órán, hanem három percen belül dolgozom fel. A krumplit körömkefével tisztítottam, majd hasábokra vágtam. tepsibe szórtam. Kevés olajjal meglocsoltam, meghintettem sóval, borssal, őrölt köménnyel, kevés oreganoval, kakukkfűvel.
Összeforgattam, fólia alatt, majd anélkül ropogósra sütöttem. 

Miután két tepsim volt, de csak egy sütőm, így  egymásra raktam a tepsiket és cserélgettem őket.

Uborkasaláta, ahogy én szeretem: az unorka is saját termés, tehát mikor a tisztításhoz fogtam hámozáskor még gyöngyözött annyira friss volt.
A meghámozott uborkát felszeleteltem, sóztam és hozzáadtam két gerezd fokhagymát. Hagytam állni.
Ecetből, sóból, cukorból és vízből kellemes öntetet készítettem, ebbe raktam át a kicsavart uborkát, majd a tálat betettem  a hűtőbe. Fogyasztás előtt leszűrtem a levet és egy doboz tejfölt kevertem bele. Piros paprikával megszórtam.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése