2013. március 15., péntek

Baconbe csavart csirkemáj, hagymás krumplival

Ha már március idusán nem tudja az ember a szabadban tölteni a napot, akkor legalább valami kulináris élvezetben legyen része - ezzel a gondolattal álltam neki a mai ebédfőzésnek. Az ablakon kitekintve csak a süvítő szél által összehordott hóbuckák vonulatait láttam, így aztán szívesebben gyönyörködtem a főzés alkotta gőzgomolyagokban.
Miután igyekszem viszonylag egészségesen étkezni, így az olajban sütés helyett a krumpli kissé diétásabb változata mellett döntöttem. Influenzás, náthás időszak révén a hagyma csak jót tehet felkiáltással gyorsan felkarikáztam 2 fej hagymát is. Ennyi egészséges alkotórész mellett igazán jöhet egy kis bűnözés - és már elő is kaptam a bacont és nekiláttam az alkotásnak.
Egymagam lévén, néha elgondolkodom , hogy van e értelme ilyen kis mennyiséget főzni - de utálom, ha napokig ugyanaz az étel les vissza rám a tányérról.
Feltettem 1 szem öklömnyi burgonyát főni héjába. A hagymát nagyon kevés olajon megdinszteltem.
5 db csirkemájat baconbe tekertem, majd bő olajban kisütöttem úgy, hogy közben lefedtem az edényt, hogy a máj átsüljön. Míg a máj sült, a meghámozott krumplit a hagymára karikáztam, sóztam és kissé megpirítottam. A lecsöpögtetett, pirosra sült májat a hagymás krumplikarikákon tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése