2013. január 7., hétfő

Nagyi kötödéje: Attila kissapkája


Születendő kisunokámnak sapkára is szüksége van, így tehát az is készült. Sőt, nem is egy, hanem mindjárt kettő, mert miután az elsőt felpróbáltam egy játékbabára megállapítottam,hogy az maximum egy hétig lesz méretes.
Hozzávalók: 4 es harisnya kötőtű, Lisa fonal.
45 (55) szemmel kezdjük. 3 cm 2 sima, két forditott, majd simakötés 8, (11) cm magasságig. Onnét soronként 6 szemet fogyasztunk.Ha a fogyasztott szem fölötti szemet kötjük össze az utána következővel szép forgó minta alakul ki a sapka tetején.
Az utolsó szemeket horgoló tűre szedve dolgoztam el.
Bojt: az egyik sapkához kb 15 cm hosszú szálakat vágtam, majd félbehajtva a hajtástól számítva kb 1 cm-re körbetekertem.Így függönybojt szerű disz keletkezett. A másodiknál 4 ujjamra tekertem a fonalat, összekötöttem, elvágtam és laza pom-pom alakult ki. Mindkettőt horgolótűvel aplikáltam a sapkára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése