2012. november 13., kedd

Babos káposzta

 Már hetek óta foglalkoztatott a gondolat, hogy megfőzzem ifjúságom kedvenc ételét, de valahogy mindig elmaradt, pedig még a gondolattól is összefutott a nyál a számban. Ma aztán már nem tudtam ellent állni, és bár volt ebédem, mégis inkább főzőcskébe kezdtem.
Sikerült beszereznem finom házilag füstölt csülköt, így levágtam belőle egy kb. 15 dkg-os zsírosabb darabot, mert a káposzta megkívánja a zsírosabb húst. Apróra vágtam, majd 30 dkg felaprított savanyú káposztával együtt fazékba dobtam.Felöntöttem vízzel , apróra vágott diónyi vöröshagymával együtt fedő alatt főzni kezdtem. Egy másik edényben kevés olajon megdinszteltem egy felaprított sárgarépát, kisebb fej vöröshagymát, valamint egy petrezselyem gyökeret.Majd adtam hozzá egy babérlevelet, kb 5 dkg felaprított házikolbászt, egy csipet sót és forraltam. Mikor már félig főtt  a sárgarépa hozzáadtam a mélyhűtőből egy jó összemarék fejtett babot.- ha száraz babból készítjük, azt előtte áztassuk be. Amikor megfőtt, összeöntjük a káposztával. Azért kell külön főzni, mert a savanyú káposztától kemény maradna.
Egy kissé erősebb - sötétebb - rántást készítünk, és azzal berántjuk a levest. 5 perc forralás után fogyasztható. Aki szereti tehet bele egy jó kanál paradicsompürét.Tálalhatjuk tejföllel,ha szeretjük
Jar-jar

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése