2012. szeptember 20., csütörtök

Cukor nélküli házi ketchup

 Ezen bejegyzés - és még pár későbbi, ami a befőzéssel kapcsolatos - kétszeresen is a Menyemnek köszönhető. Egyrészt, mert Ő kért meg, hogy próbálkozzak meg egy cukor nélküli ketchup előállításával, másrészt " : erről is tessék írni, hogy majd nagymamakoromra tudjam hogyan kell csinálni " kaptam a felkérést skype-on.
A paradicsom saját termelésű, a hagyományos formátlan 20-30 dkg-os húsos fajta, a hozzávaló pritamin paprikát vettem.
Hozzávalók:3,5 kg paradicsom, 1 kg pritamin paprika, 2 nagy fej hagyma - szintén saját termés, 2 gerezd fokhagyma, zöldfűszerek, szintén a kertből: zellerlevél, lestyán levél,citromfű, menta, kakukkfű.
Teatojásba: fekete, zöld, piros bors, koriander, mustármag, oregano, bazsalikom, majoranna, szegfűbors ,szegfűszeg, szerecsendió virág ,fahéj, kardamom. 3 teáskanál só. A főzés közbeni kóstolgatáskor soknak éreztem a sót, de miután egy hétig összeértek az ízek, pont megfelelő mennyiségűnek minősítettem.
A hozzávalókat váltott vízben alaposan megmossuk, felaprítjuk és feltesszük főni. Két órányi lassú rotyogtatás után botmixerrel összetörtem, majd tovább főztem, hogy a fölös víz elpárologjon. Mikor elég sűrűnek minősítettem, turmixba mertem és még pépesítettem. Üvegekbe mertem, és száraz dunsztban hagytam kihűlni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése