2012. április 14., szombat

Nagyi kötödéje 9. Gergő mellénykéje



Regina ruhájából okulva, más módszerhez fordultam, mikor a Menyem arra kért, hogy kössek Gergőnek egy mellénykét. Ugyanis a nagyobbik kisunoka megunta, a habtapin való egyhangú életet és útnak indult - természetesen még csak kúszva.

Mama segítek, hogy lassabban gyorsabban haladjál
Mivel fiamék nappalija járólapos, így kell egy kis mellényke, hogy meg ne fázzon a kisunokám. Addig is, míg a mellényke elkészül nehogy megfázzon Gergő, menyem vett egy másikat, ami nagyon jól jött az új méretezési ötletemhez. Egy újságpapírra felskiccelte a mellény formáját, amin bejelöltük a nyak és karkivágást, és innét csak a kellő szemszámot kellett eltalálni, a többi összehasonlító méricskélés alapján ment.



A fonal itt is YarnArt, a kötőtű 4-es.
Méretezése szerint 80-as baba méret.
58 szemmel kezdtem, mellyel 5 cm patetot kötöttem -2 sima, 2 fordított. Majd 2 szemet szaporítottam, és kötöttem 19 cm-t. Ekkor kialakítottam a karkivágást 3-2-1 szem fogyasztásával. Majd az elejénél kiszámítottam a középső szemet, és folyamatos fogyasztással alakítottam az elejét. Vállszélesség 8 szem. A hátánál a nyakkivágás alakítását 33 cm-nél kezdtem a középső 13 szem leláncolásával, majd az ívet 2-1 szem fogyasztásával adtam meg.
A kész darabokat összehorgoltam, majd a karkivágáshoz felszedtem a szemeket és 2 cm paszpollal fejeztem be. A V alak kialakítása kissé bonyolultabb volt, a V alaknál kezdtem a szemek felszedését és nem körkötéssel, hanem hagyományos módon kötöttem, és az első szemet rögtön fogyasztottam. Így a paszpol összehorgolásakor nem volt dupla az anyag.



A mellénykét elkészülte után a délutáni séta alkalmából ki is próbáltuk, sőt, hogy gyorsabban elkészüljön, még be is segített az unokám.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése