2012. április 21., szombat

Aloo Gobi (krumpli és karfiol) másképp


Ma reggel menyem ajánlotta a receptet, miután elmeséltem neki milyen alapanyagok lapulnak a hűtőmben, és abból elsősorban a karfiolt akarom felhasználni. Gyorsan átküldte az oldal címét , mert tisztában van vele, hogy imádom az indiai konyhát .Miután múltkor sem csalódtam az általa kreált karfiolfőzelékben el is döntöttem, hogy megfőzöm a javasolt ételt.

Az már nyilvánvaló annak, aki kicsit is ismer, hogy nem én lennék, ha nem alakítanék kicsit a recepten. Nagyobb kockára vágtam 3 db krumplit, és kisebb rózsákra szedtem 20 dekányi karfiolt, valamint egy kisebb sárgarépát. Annyi vízben, amennyi ellepi feltettem főni egy csipet sóval. Forrástól számított 5 perc után leszűrtem, és hagytam kihűlni. Kedvenc wokomban olajat hevítettem és beledobtam egy kanálka mustármagot, fekete szezámmagot, 1 kanálnyi garam massalát, őrölt köményt, őrölt vegyes borsot és kicsit hevítettem, majd beledobtam egy fej felaprított vöröshagymát. kicsit kevergettem, majd hozzáadtam a kihűlt karfiolt és krumplit. Pár perc kevergetés után felöntöttem 1,5 dl főző vízzel. Sóztam, adtam hozzá egy teáskanálnyi kurkumát és apróra vágott chilit. Eddig majd szó szerint követtem a receptet, de kóstoláskor megállapítottam, hogy "Anyám, én nem ilyen lovat akartam!"
No, kiszaladtam a kertbe, téptem egy jó húsos lestyánszárat és egy citromfű hajtást.Mindkettőt apróra vágtam és a rotyogó karfiolra szórtam. Kis keverés, kis kóstolás..., és még mindig nem volt tökéletes. Ekkor adtam hozzá egy kis pohárnyi zsíros joghurtot. Összeforraltam, és máris tálalhatónak minősítettem. Megkínáltam a hagyományos ízlésű szomszédasszonyomat, ő is finomnak minősítette, olyannyira, hogy beleveszi a cukordiétájába. Legközelebb akkor főzöm meg, ha lányom is itt lesz.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése