2012. március 3., szombat

Kukoricás paradicsomleves

Ma tavaszi kertszépítő napot tartottam, így nem nagyon volt időm a főzésre, viszont az egész délelőtti szabadban végzett tevékenység után vágytam a folyadékra. A szél miatt egy kis forró leves bevitele kimondottan hasznos lett volna a szervezetemnek. Így jutott eszembe, hogy múltkor, mikor a paradicsomszószt csináltam kissé elnagyoltam a mennyiséget és annak egy részét beraktam a fagyasztóba. No, ha valami finom volt szósznak, az finom lesz levesnek is, csak egy kis víz és egy kis utóízesítés kérdése a dolog. Gyorsan fazékba zúdítottam a szószmaradékot, öntöttem hozzá fél liter vizet. Dobtam bele egy teáskanál cukrot - elvégre a paradicsomleves édeskésen az igazi - mert az eredeti szósz karfiolfasírthoz készült. Ekkor láttam meg a mélyhűtőben csücsülő fél doboznyi kukoricát, és csapott kobakon az ihlet. A paradicsom és a kukorica is azonos helyről származnak- sőt a pizzán nagyon jól megvannak együtt, akkor levesbetétnek is tökéletes lesz. Közben eszembe jutott, hogy a menyemtől kaptam csípős babpürét - ezen az alapon az is tökéletesen illik a környezetbe. Mivel betűtésztám nem volt, így dobtam a levesbe fél marék rizst is. Negyedóra alatt nagyon finom ebédem kerekedett.
Paradicsomszósz: egy apróra vágott vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 1 babérlevél kevés olajon megfonnyasztjuk. Hozzáadunk 1 kanál lisztet, megpirítjuk. Felöntjük fél liter házi paradicsomlével, vagy egy nagyobb paradicsompürével. Fűszerezés:só, bors,oregano,bazsalikom, majoranna. Lassú forralással besűrítjük. Én ezt használom a házi pizza alapjául is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése