2011. november 12., szombat

Mindennapi kenyerem 5. Kevert kenyér

Ma a lányomék jöttek hozzám ebédre, így gondoltam meglepem Őket frissen sütött kenyérrel. Annál is inkább, mert Vali barátnőmtől tanultam - nála már teszteltem - és alig vártam az alkalmat, hogy kipróbáljam. Miután vejem erdélyi születésű, nagyon szereti a finom kenyeret, gondoltam kedveskedek neki egy kicsit, és persze a székelykáposzta a frissen illatozó kenyérkével az igazi.
A kenyér készítése könnyű, bárkinek merem ajánlani. Akinek jó sütője van, annak a sütési idő is kevesebb.
Előző este: 2 rész liszt, 1 rész víz összekeverjük. Keverünk bele por élesztőt. 1 kg liszthez 1/3 zacskó, és 1 teáskanál só. Miután az egészet össze kutymutyoljuk, lefedjük, és minimum 10 (tíz) órát állni hagyjuk.
Másnap előmelegítjük a sütőt, és benne a lefedhető jénait 180 fokra - én megsaccoltam.
A Masszát nagyon lisztes deszkán kicsit megformázzuk. Nagyon nem érdemes vacakolni vele, mert nagyon lágy. a lényege az, hogy ahol a jénaihoz ér, ott legyen lisztes, mert másképp nagyon nehezen jön ki az edényből.
Formázás után ügyesen belecsapjuk a forró jénaiba, lefedjük és betoljuk a sütőbe. Jó sütő mellett a kilónyi lisztből készült kenyeret 40 percig sütjük fedő alatt, majd 10 percet anélkül. Kivétel után kissé megspricceljük a tetejét, és konyharuha alatt hagyjuk kihűlni. Nagyon finom lett, úgy , hogy ma is keverek be egy adagot, csak most kipróbálom a teljes kiőrlésű lisztből készült változatot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése