2011. augusztus 6., szombat

Gyümölcsös kevert

Már este hat óra volt, amikor ellenállhatatlan vágyat éreztem, hogy sütit egyek. Ilyen nagyon ritkán fordul elő velem, és általában ellent is tudok állni a kísértésnek, de most nem igazán volt kedvem a lelkierőm bizonygatásához. Egyik kedvenc szomszédasszonyomnál egyik alkalommal ettem egy sárgabarackos sütit, és mivel finom volt- ami nem is csoda, hisz a Bergmannál - Győrben ez a cukrászat fogalom - tanult cukrásznak, el is kértem a receptet.
Az eredeti recept: 12 kanál sima liszt, 9 kanál cukor, fél sütőpor, 2 tojás, 1 dl olaj, 1 dl tej.
A tetejét ő sárgabarackkal szórta meg. Egy közepes tepsi lett ebből a mennyiségből. Ő porcukorral díszítette. Végre egy olyan recept, ahol nem szállnak le a gyümölcsök a süti aljára.
Nem is én lennék, ha nem alakítottam volna át a receptet. A fáról lekaptam egy öklömnyi szilvát, ehhez illik a dió és a fahéj. Tehát ezekkel bővítenem kellett a receptet.Találtam a gyümölcsös tálban egy kissé nyomi őszibarackot, az is felhasználtam. Mivel egyedül vagyok, így az adagot feleztem. Tehát az én verzióm:
6 kanál sima liszt, 3 kanál cukor - elvégre cukros vagyok - késhegynyi sütőpor, kevés szódabikarbóna, 1 tojás, 1 kanál dió, fél dl tej, 2 evőkanál olaj, fahéj.
Mindezt egy habverővel összekevertem és kivajazott, lisztezett pitetálba öntöttem. Rászórtam az felcikkezett szilvát, barackot és előmelegített sütőben 30 percet sütöttem. Nem álltam ellent a csábításnak - 2 szeletet vágtam be.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése