2011. augusztus 13., szombat

Ecetes szilva télire

Megérett a kertben anno az öcsém által ültetett Besztercei bio szilva. Emlékszem mennyit ment utána, hogy neki gyerek öklömnyi szilvája teremjen. No, ha megtermett, akkor nem szabad hagyni, hogy pocsékba menjen, tehát befőzzük ami még a fán maradt, mert ugye nálam a növénytermesztés annyira bio, hogy 13 éve még csak permetező kannát sem látott a kert, nemhogy permetet. A kemény szilvákat jól megmostam és késsel hosszában kettévágtam, hogy megszabadítsam a magjától, valamint, hogy az üvegbe minél több szilva, és minél kevesebb lé kerüljön. A megtisztított mennyiség kb. 4 kilónyi gyümölcs volt. Egy fazékba feltettem 2 liter vizet, fél kg cukrot, 1 db fahéjat, 5 szegfűszeget, kevés kardamomot és elkezdtem forralni. Mikor már elolvadt a cukor, és lohogott a víz, kisebb lángra vettem a gázt, és öntöttem a vízbe 1 dl 15 %-os ecetet, egy csipetnyi nátrium-benzonátot, majd több részletben beleraktam a szilvákat.
A szilvát csak addig hagytam a szirupban, míg az ismételten nem kezdett gyöngyözni, majd üvegekbe merve száraz dunsztban hagytam két napot szunyókálni.
Télen rántott és sült húsok mellé kiváló köret-savanyúság.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése