2011. augusztus 14., vasárnap

Csirke tikka massala padlizsánnal

Már rég volt indiai ebédre, így pénteken már bepácoltam a csirkét, hogy kellőképp átérjen a fűszeres joghurtban. Van előrekevert garam massala keverékem is, de ugye nem is én lennék, ha még nem fűszereznék kicsit. Úgy, hogy kedvenc daráló masinámba - már egyszer írnom kell róla, hisz annyit emlegetem - dobáltam az alábbiakat: római kömény, színes bors, szegfűbors, koriander, fahéj, szegfűszeg, kardamom, mustármag.Egy kanálnyi garam masszala és ugyanannyi saját fűszerkeveréket, valamint egy pohár joghurot összekevertem és beledobáltam a csirkedarabokat. Ezt még pénteken megtettem, így volt ideje összeérni az ízeknek a hűtőben.
Ma a naan előkészítésével kezdtem, miután hét ágra sütött a nap, az ablakban szépen megkelt a tésztám.Ki is szakítottam belőle 16 gombóckát, majd még kevés vizet adtam a maradék tésztához, valamint 15 dkg teljes kiőrlésű lisztet, sót és újra megdagasztottam. Kiraktam a tálat ismételten napozni, és miután kétszeresére dagadt a tésztám, remek kenyeret alkottam belőle. Minden héten sütök mostanában fél kilónyit- az egy heti adagom - mert mióta olvastam miből készülnek az adalék anyagok valahogy nem eszem jóízűen a vett kenyeret.
Kertemben termett egy padlizsán, de ugye ez kevés ahhoz, hogy krémet alkossak belőle, így meghámoztam és kockákra vágtam. A wokban felhevítettem az olajat és a padlizsán kockákat megpirítottam. - Gondolván, ha van zöldség curry, akkor lehet padlizsános massalás csirke is.
A padlizsán félretettem, majd ismét olajat hevítettem és beledobtam egy kanál vett, és egy kanál általam alkotott fűszerkeveréket, majd egy fej vékonyra szelt vöröshagymát. Megpirítottam, és amikor már csodálatos illat töltötte be a konyhát, beleöntöttem a pácolt csirkét. Míg a csirkedarabkák pirultak, lereszeltem egy ujjnyi gyömbért, felaprítottam egy darabka chilit és ezeket is az ételhez adtam, majd beleöntöttem az átsütött padlizsán kockákat és sóztam.
A kertből behozott, meghámozott maréknyi paradicsomot meghámoztam, turmixoltam és a csirkéhez öntöttem- ki kell használni a saját konyhakert előnyeit. Majd végül 2 dl 20 % tejszínnel felöntve készre főztem.
Kép nem készült, mivel nagyon éhes voltam, így felhasználtam egy régebbi bejegyzésem fotóját.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése