2011. május 15., vasárnap

Tavaszi rizotto

Az ötletadó a lányom volt, ugyanis ő látta meg a boltban a spárgát, és egyből mondta is, hogy rizottót készít belőle. Így aztán testvériesen megosztoztunk a spárgán, mind kettőnknek adott volt az egyik alapanyag. No nem csak a spárga volt közös, hanem a bor, a póré, a borsó és a sajt is. Ezek után alkothattunk. Kár hogy nem volt pártatlan főkóstoló, aki meózhatta volna alkotásunkat. Egy fej apróra vágott vöröshagymát megfonnyasztottam kevés olíva és napraforgó olaj keverékén, majd hozzáadtam 20 dkg gömbölyű rizst. Kifehéredésig pirítottam, majd felöntöttem kb. másfél dl tokaji muskotállyal. Közben a megmosott spárga szálakat meghajlítottam, ahol eltörtek, ott a puha részeket félretettem, a keményet meghámoztam és felaprítottam. A rizst állandó kevergetés közben húsleves hozzáadásával al dente főztem, közben hozzáadtam a felaprított spárgát, pórét, és egy marék zöldborsót. Mikor elkészült, belekevertem kevés vajat, valamint fél maréknyi parmezánt. A spárgafejeket vajon megdinszteltem és felaprított petrezselyemmel, kaporral együtt a rizottó tetejére szórtam. 4 adag lett belőle.
Jön a vihar

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése