2011. május 15., vasárnap

Nagyi kötödéje - Mini mano sapó

Megdolgoztam vele, de aztán bepöccentem és előkerestem a harisnya kötőtűket, és onnét már fáklyásmenet volt a sapka elkészítése. Ilyen picurka holmit körben kötve a legkisebb körkötő tűvel sem lehet előadni.
Egyébként ajánlom minden kezdőnek, mert gyors sikerélményt nyújt, én két este alatt elkészítettem.
Körben sima kötéssel kötjük. Miután én újszülöttnek szántam, így 70 szemre kezdtem. Számításaim szerint 1hónap= 5 szem, a közepes vastagságú fonalból. Körkötéssel 14 cm kötünk.
Itt 1 hónap = kb 1 cm. Ezután megkezdjük a fejtető kialakítását oly módon, hogy egyenletesen elosztva 7 szemet fogyasztunk. /nagyobb méretnél a fogyasztandó szemek száma arányosan nő/.
A fogyasztást minden 2. körben megismételjük. Ahogy csökken a tűkön lévő szemek száma, úgy csökkentjük az összekötött szemek számát is. Ezt addig ismételjük, míg 8 szem marad a tűn.
Ha bohókás sapkát akarunk kötni akkor ezt a 8 szemet kb. 10 cs hosszúra kötjük, majd leláncoljuk és helyre kis bogot csomózunk a végére. Ha hagyományosabb sapót szeretnénk, akkor a maradékot leláncoljuk, összevarrjuk és helyre pom-pom-t kanyarítunk rá.
Pom-pom készítés: kartonból 2 gyűrűt vágunk ki, és egy helyen felvágjuk. A gyűrű szélessége adja a pom-pom hosszát. Feltekerjük rá a fonalat - a mennyiség a pom-pom dússágát szabályozza, majd a két gyűrű közt felvágjuk és a szálakat jó erősen összekötjük. Majd a díszítendő darabra aplikáljuk alkotásunkat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése