2011. május 29., vasárnap

Nagyi kötödéje 5. - Pókmintás sapka

Anno -kb 30 éve - a lányom babájának kötöttem egy öltözet ruhát ezzel a mintával, és azóta is nagyon tetszett. Így aztán nem véletlen, hogy az unokának is készült vele egy sapka.
A mintát 2 szélszem + 3-mal osztható szemmel kezdjük.
1 sor fordított. 2 sor 1 szélszem, 1 sima, majd 3 szemet simán lekötünk, majd vissza téve a bal tűre 2 szemet a harmadikon simán áthúzunk, 1 ráhajtás. 3.sor fordított. 4 sor szélszem, 1 sima, 1 ráhajtás 3 szemet lekötünk, majd 2 szemet a harmadikon simán áthúzzuk.
A sapkát 32 szemmel kezdtem és 31 cm kötés után leláncoljuk. Figyelni kell, nehogy a ráhajtásokkal beszaporítsunk, nem árt időnként megszámolni a szemeket. A sapka tarkó részét
23 szemmel kezdtem 8 cm magasság után minden sorban 6x1 szemet fogyasztottam mindkét oldalon, majd egyenesen leláncoltam. A sapka alsó részét hosszú pálcákkal horgoltam körbe a kötő részére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése