2011. május 22., vasárnap

Bodzavirág szörp

A birtokon virágba borult a bio-bodza, ami egyből maga után vonta, hogy elkészítsem az ez évi első befőző művemet. Miután a cukor nagyon drága, így megfogadtam, hogy mérsékelem magam mennyiség tekintetében, de szerintem ez megint egy olyan fogadalom lesz, amit nem fogok betartani, mert ami megterem, azt el kell tenni ínségesebb időkre.
Hozzávalók: 16 tányér bodzavirág - folyó víz alatt leöblítve. 1,5 kg cukor (cca:450 Ft), 1 nagy citrom (139 Ft), 2 zacskó citromsav (90Ft), 6 l víz.
A vizet a cukorral felforraltam, beleöntöttem a citromsavat, és a felaprított citromot, majd a bodzavirágokat. Hagytam kihűlni ,majd lefedve 2-3 napig érlelem. Hígítva fogyasztjuk.
A szörp azon részét, amelyet télire teszünk el, leszűrés után kevés nátrium benzonáttal felforraljuk és száraz dunsztba tesszük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése