2011. április 17., vasárnap

Mindennapi kenyerem 4.

Az alkony színei a kertemben
Kísérletezem, mert nem ízlik a vett, tartós, szeletelt kenyér. A mostani próbálkozásom15 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt, 15 dkg sima liszt és 8 dkg graham lisztből készült. /nem volt több itthon/ cca:280 szénhidrát.
Ezt a mennyiséget kb 5 nap alatt eszem meg, ez napi 56 egység. Hogy becsapjam a fogaimat, és azt higgyék, hogy eszünk, nemcsak eszegetünk - szórtam bele egy kanálnyi lenmagot és egy kanálnyi fekete szezámmagot is.
A hozzávalókat átszitáltam, így nekem könnyebbre sikerül a kenyérkém, mint szitálás nélkül.
Fél élesztőt felfuttattam 2,5 dl vízben, majd késhegynyi sóval begyúrtam a tésztát. Mikor duplájára kelt, ismételtem megdagasztottam és hagytam pihenni. Harmadszori dagasztásnál megformáztam a cipót, és 40 perc alatt megsütöttem. Vacsorára már ki is próbáltam, és nagyon ízlett - de mértékletes voltam és csak a serclit ettem meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése