2011. április 17., vasárnap

Császárhús krumplival, sült hagymával

Nem könnyű megszokni, hogy számolni kell a kalóriákat, és kitalálni olyan ebédet, amitől jól is lakik az ember, és az engedélyezett mennyiséget sem lépi túl. Miután a leves becsapja az ember gyomrát - meg Jarjarkát is kell kényeztetni - így főztem húslevest kacsanyakból, aprólékból.
Előételként húsleves volt daragaluskával és sárgarépával.Már hajt a lestyán a kertben, így bőven raktam belőle a galuskába nemcsak az íze, hanem a ballaszt miatt is.
Miután a délelőttöt kertészkedéssel töltöttem, volt helye a második fogásnak is.
Imádom az un. császárhúst. Családom e tekintetben nem osztja ízlésemet, mert nekik ez túl zsíros. Miután a kerti munka mellett nem igazán volt kedvem beszaladgálni ellenőrizni az étket, így alkalmaztam a lusta asszony módszerét, azaz mindent bele és bízzuk a dolgot a sütőre.
Megtisztítottam 4 közepes lila ill. sonkahagymát, kb. 15 dkg = 12 egység szénhidrát.
4 db krumplit ez kb 40 egység. Kedvenc házirobotommal összedobtam egy fűszerkeveréket: 3 féle bors, kömény, oregáno, bazsalikom,szegfűbors,koriander, és alaposan megszórtam vele a jénaiba helyezett hozzávalókat. Nagyszemű sóval megszórtam, kevés olajat, vizet löttyintettem rá és a sütőbe dugtam. Közel másfél óra alatt tökéletesre sült, annak ellenére, hogy a mélyhűtőből kaptam elő a húst.

Vadvirágok a kiserdőből
Egy tulipán, mint balerina a Hattyuk tavából

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése