2011. február 20., vasárnap

Muszaka, vagy valami hasonló

Tegnap nálam járt a lányom, és testvériesen elfeleztük a hűtőszekrényem tartalmát, azzal a megállapodással, hogy mindketten alkotni fogunk valamit az azonos hozzávalókból. Kis háziverseny anya - lánya módra. Döntőbíró a menyem lesz, aki fénykép alapján dönthet. Előre bocsátom, hogy nem lesz könnyű dolga, mert valami történt a fotoaparáttal, és nem tudtam feltölteni a kész műről a képet.
Hozzávalók: darált hús, padlizsán, cukkini, paradicsom - ezek a közös alkotórészek.
A padlizsánt, cukkinit felkarikáztam és a padlizsánt fűszerolajon megpirítottam, mert szeretem ha kissé füstös ízű.
A darált húst vöröshagymával, oreganoval, borssal, bazsalikommal, és kakukkfűvel átsütöttem és jöhetett a kreatívítás. A tál aljára raktam egy sor vékonyra szelt krumplit, majd a hús fele következett. A színesség kedvéért most a cukkini, majd hús, paradicsom karikák, aztán krumpli, majd a sült padlizsán és ismét paradicsom volt a sorrend. Ez rengetegnek tűnik, de 25 dkg darált húst, 2 paradicsomot, fél cukkinit, és fél padlizsánt, valamit 4 közepes krumplit használtam fel, és a cukkini és a padlizsán sem volt nagynak mondható. A rétegeket sóztam, bors, kömény, bazsalikom, kakukkfű keverékével fűszereztem. Készítettem egy besamell mártást, amibe kevertem 2 kanál tejfölt és 3/4 tojást - a tojásfehérje maradékából arcpakolás készül - és a rakottasra öntöttem. Fetasajtot morzsoltam a tetejére, és jó egy óra alatt közepes sütőben sütöttem.

2 megjegyzés:

  1. Mint minden versenyen a zsűrinek most is nehéz dolga volt. De nem élek a vicces döntetlennel;) A mai anya-lánya főzőverseny győzteseként a lányt kiáltom ki...mert nekem a tésztás történet jobban tetszett. És saját védelmem érdekében elmondanám, hogy nem a fénykép megléte volt a fő pont, hanem az ötlet tetszett jobban:)

    VálaszTörlés
  2. Sírni csak a győztesnek szabad!!!:)

    VálaszTörlés