2011. január 1., szombat

Lencse savanyú káposztával

Szokás szerint ismételten átaludtam az éjfélt, így aztán felrezzenve nyakon ragadtam egy üveg pezsgőt, és átbattyogtam kedvenc szomszédasszonyomhoz Újévet köszönteni. Kedvenc Blanka nénim, miután meghallotta, hogy mit is szándékozom főzni, nem engedett el addig, míg nem ő szolgáltathatta ebédemhez a káposztát.
Már nem is tiltakoztam, hisz azt tartja a babona, hogy amilyen lesz az év első napja, olyan lesz az egész év. Tehát ha adnak, azt el kell fogadni.
Jó anyám mindig azt mondta: " Isten áldja meg azt, aki kapogat, meg azt, akinek adogatnak!" - és én szófogadó kislány vagyok.
Nem mondhatnám, hogy kifejezetten babonás lennék, de egy boszinagyi unokájának illik betartani a népszokásokat. Meg ártani nem árthat - és hátha mégis csak van benne valami - nem vagyok én semmi jónak az elrontója. Egyébként is szeretem a lencsét, tehát főztem, de annyira vagyok ínyenc, hogy valami mást szerettem volna kipróbálni a megszokott helyett.
Hozzávalók: 10 dkg zöld lencse, 15 dkg füstölt házikolbász, 1 fej vöröshagyma,1 gerezd fokhagyma, 10 dkg sárgarépa felkarikázva, 15 dkg vecsési savanyú káposzta, 1 virsli. Zsír, liszt, pirospaprika a rántáshoz, tejföl a tálaláskor
A lencsét a kolbásszal ,a felaprított hagymákkal feltettem főni. Mikor félig megpuhult hozzáadtam a káposztát, a sárgarépát, virslit. Végezetül vékony rántással berántottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése