2011. január 30., vasárnap

Csirkemájjal töltött gomba

Ahhoz képest, hogy vasárnap van, és lustálkodhatnék, már a kakasok előtt felébredtem ma reggel. Úgy hogy hajnali nyolc órakor már Jarjarkával együtt útrakészen toporogtunk az ajtóban, én azért mert ellenőriztem, hogy mindent viszek, amire szükségem lehet, Jarjarka azért, mert majd szétrobbant a türelmetlenségtől. Valljuk be, nekem is igencsak mehetnékem volt, hisz csodálatosan sütött a nap, és kiváncsi voltam, vajon most mennyit változott a patakpart. -Erről képek majd később.
Majd tizenegy óra volt, hogy visszaértünk, épp ideje volt elkezdeni a főzést.
Hozzávalók: 6 db nagyobbacska gomba, 2 szelet fehérkenyér, 3 db csirkemáj, petrezselyemzöld, só, bors, majoranna, 1 tojás, 1 közepes hagyma, 1 újhagyma.
A kenyeret beáztattam. A hagymát, újhagymát fűszerolajon feltettem párolódni. A gombák tönkjét kitörtem és felaprítottam. A gombafejeket kicsit sóztam és kiolajozott tepsibe tettem.
A csirkemájat megkapargattam - a hártyás részeket megfőztem Jarjarkának ebédre.
A felaprított gombát, májat a párolt hagymához adtam és kb.10 percig hagytam sülni.
A kinyomkodott kenyérhez ütöttem egy tojást, belevágtam az ablakban nevelt petrezselyemből egy keveset, sóztam, borsoztam és alaposan megszórtam majorannával. Alaposan összekevertem a megpárolt májas masszával és a gombákba töltöttem. Jó sűrű tejfölből prémdíszt alkottam a gombakalapokra, majd 25 percre sütőbe toltam alkotásom.
Előételként 2 db bőven elegendő, főételként rizzsel, tartárral 3 db elegendő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése