2010. december 5., vasárnap

Hagymához is hagymát ... tarja

Szerintem nincs nagyobb kihívás, mint az, hogy a minden napi hússzeletünket hogyan lehet változatosan előadni. Most, hogy szingli lettem, egymagamra még nehezebb, mert ötletadóim sincsenek. Nagyon szép szelet tarjám pihent a hűtőben, és ha lehet hagymás rostélyos, akkor miért is ne lehetne hagymás tarja.
Miután szervezésből mindig jó voltam, ezért a körettel kezdtem a főzést, és mivel a változatosság gyönyörködtet, ezért póréhagymás rizst készítettem. Imádom a póréhagymát, szerintem a legjobban felhasználható téli zöldségféle, és még az ára is barátságos.
A póréhagymát vékonyra felszeleteltem, majd kevés olajon megfuttattam.Beledobtam egy bögrényi rizst, kicsit pirítottam, majd sóztam, borsoztam, felöntöttem vízzel. Felforraltam, majd lefedtem és kis lángon hagytam, fődögéljen magától. Épp tökéletes lett, mire elkészült a husi. A maradékot holnap felhasználom a rakott karfiol készítésénél.
A húst sóztam , borsoztam. A serpenyőbe dobtam pár ágacska rozmaring levelet. A forró olajban megpirítottam a hús mindkét oldalát, majd vékonyra szeletelt vöröshagymával borítottam a húst, és lefedtem. Mikor a hús kellő mértékben átsült, megfordítottam a hús szeletet és megismételtem a műveletet, de most nagyon vékonyra felszelt fokhagymát dobtam rá.
Nagyon ízlett a mai ebéd, de azt hiszem ma estére jobb, ha nem szervezek randit magamnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése