2010. október 10., vasárnap

Rozmaringos,zsályás malacsült

Miután egész héten zöldségfélét ettem, úgy gondoltam, itt az ideje, hogy valami állati fehérjét is bevigyek a szervezetembe. Óvatosan kinyitottam a hűtőt, de így is lavinaszerűen ömlöttek a húsfélék az ölembe. Sajnos örököltem Édesanyámtól, hogy a húst jobban szeretem megvenni, mint megenni.
Miután reménykedtem, hogy a vasárnap is olyan verőfényes időt hoz, mint a szombati volt, nem nagyon állt szándékomban az egész napot a konyhában elfecsérelni, ezért aztán egy tál ételben gondolkodva egy szép darab malac combot választottam.
A vasárnap reggel nem biztatott semmi jóval, már ami a szabadban végezendő tevékenységet illeti. Tejfölszerű köd burkolta a kertet, és Jarjarka is kérdőn nézett rám, mikor kinyitottam neki az ajtót, hogy dolgát végezhesse. Kutyusunk, rám emelte szomorkás, szívet szorító tekintetét mondván :
- Te tényleg komolyan gondolod, hogy én ebben a latyakban kimenjek?
Miután hajthatatlan maradtam, szomorúan lehajtotta a fejét, és farkincáját a hasa alá húzva elindult szokásos körútjára. Mivel rögvest lelkiismeret furdalásom támadt, hogy kiküldtem őt a ködbe egyedül, ezért kaptam a fotoapparátot és követtem.

Sétánk végeztével gyorsan nekiugrottam az ebédkészítésnek. Jénaiba szeltem pár krumplit hasábra vágva és megsóztam. Tegnap letört egy ág bazsalikomom, és bár tudom, hogy nem igazán használ az aromájának, ha belefőzzük az ételbe, most mégis megtettem. Nem vettem észre, hogy ártott volna neki.Kellemes lett tőle a sült-főtt krumpli.
A húst borsoztam, majd alaposan megkentem méz és Erős Pista keverékével, majd a krumpliágyra fektettem. Rászórtam egy fej összevágott vöröshagymát, 2 gerezd fokhagymát, majd az egész tálat megszórtam zsályával és rozmaringgal.
Másfél óra lassú tűzön való sütés után kovászos uborkával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése