2010. október 5., kedd

"Majdnem" saláta

Múlt szombaton egyet fizet kettőt kap salátát vettem. Így még maradt egy zacskó salátám mára, amit ugye meg kell enni, nehogy a szemetes legyen a végzete. Hazafele elgondolkodtam, hogy vajon mit is ennék vacsorára, és gyorsan elvetettem, az ötletet, hogy a hullott almáért ajándékba kapott vaddisznó pörköltet válasszam. Sőt, a gyomrom a pörkölt ötletére egyre erőteljesebben követelte a salátát.
Gyorsan átfutottam gondolatban, hogy mivel is tehetném laktatóbbá a salátámat, hisz holnapra az szolgál majd ebédemként is, és a holnapi nap hosszú lesz a bankban - kell a kalória.
Hazaérve Jarjarka séta-követelését figyelmen kívül hagyva, gyorsan feldobtam főni 2 tojást és 3 kisebb krumplit, hogy míg sétálunk az már kész legyen.
Öntetnek nagyon bevált a vasárnap kitalált íz, mert ugye munkahelyen, emberekkel dolgozva mégsem használhatok fokhagymás öntetet.
Az ebéd tartalmasabbá tételének jegyében gyorsan megtörtem egy jó marék diót - frissen szedettet - és annak egy része a salátás tálba, a többi testvériesen elosztva Jarjarka és az én gyomromba került. Az almafa alól felkaptam két szép piros almát , és meghámozva felkockáztam. / Tudom, hogy héjával egészségesebb, de nem igazán szeretem az alma héját/
Felaprítottam 3 szelet hétmagos kenyeret - múlt hét közepén vettem - és kevés olajom megpirítottam.
A salátás tálba öntöttem a salátát, hozzáadtam a diót,a felkockázott főtt krumplit, a feldarabolt főtt tojást, az almát ,és a pirított kenyérkockákat. Bőven meglocsoltam salátaöntettel és néhány sajtforgáccsal díszítettem.
Öntet: 1 doboz kefir, olívaolaj, só, balzsamecet, bors és jó adag mustármag örlemény.
Hogy miért pont majdnem a saláta?
Tartalmaz: diót, almát - majdnem Waldorf saláta.
Van benne: sajt, croutons - majdnem Cézár saláta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése