2010. október 7., csütörtök

Karfiolfelfújt

Ma ismét gyors és könnyű vacsora készült. Szombaton vettem egy szép karfiolt /220Ft/ hisz most van az idénye. Húst szokás szerint ismét nem kívántam, tehát elhatároztam, hogy karfiol lesz. Miután szervezésben verhetetlen vagyok, így bár fél ötre értem haza, - és megsétáltattam Jarjarkát is - negyed hétkor már vacsoráztam. Miután egyedül élek, így a karfiol külső, gömbölyű rózsáit leszedtem- abból vasárnap pár szem gombafejjel együtt tempura lesz.
A maradék kb. fél kilónyi karfiolt apró darabokra szedtem és sós vízben feltettem főni. Hogy tartalmasabb legyen, utána hajítottam fél maréknyi rizst is. Míg ezek fődögéltek, gyorsan kikevertem másfél deci tejet, két kanál tejfölt, egy tojást kevés sót és borsot. Lereszeltem a sajtot-kb 5 dkg. Kevés olajon pirítottam zsemlemorzsát - házi készítmény, a maradék zsemléből készült.Kiolajoztam a jénait, alaposan megszórtam a zsemlemorzsával. Tálba terítettem a karfiolos rizs felét, megszórtam a sajt felével, zsemlemorzsával, valamint kevés kockázott sonkával, majd ismét karfiol , morzsa és sajt következik. Alaposan meglocsoltam a tejfölös öntettel, és 25 percre sütőbe dugtam.
Nagyon könnyű, szinte felfújt állagú étel lett belőle.
Sajnos a kép nem igazán sikerült, mert nem volt türelmem a fényképezéshez, olyan éhes voltam.
Már rég tervezem, hogy kalkulálom az adagok árát is, most megtörténik.
Karfiol 110Ft,tojás 20 Ft,rizs 20 Ft, sajt 80 Ft,tejföl 65 Ft, tej 25 Ft, sonka160 Ft Fűszerek, energia 50 Ft = 530 Ft. Adagár: 265 Ft

1 megjegyzés:

  1. Egy aprócska figyelmesség tőlem neked. Kukkants be hozzám: http://gumimacik.blogspot.com/2010/10/dijat-kaptam.html

    VálaszTörlés