2010. július 1., csütörtök

Uborkaleves

Ezen a héten még nem főztem levest, sem pedig olyan ételt, ami legalább valami szószt tartalmazna, így aztán ma elhatároztam, hogy leves lesz a vacsora. Méghozzá uborkaleves, mivel még mindig tart a hűtőm tartalmának kievése. Vettem múltkor egy kígyóuborkát, de úgy alakult, hogy nem fogyott el, és már nem volt elég roppanós ahhoz, hogy nyersen szívesen fogyasszam.
Édesanyám mindig azt mondta, hogy a jó szakácsnak semmi másra nincs szüksége, hogy finomat főzzön, mint kreativitásra, fantáziára és persze jó ízlelőbimbókra, valamint jó adag merészségre.
Meg kell hogy valljam, a Mama isteni szakácsnő!Az uborka háromnegyed részét felkarikázva feltettem főni kb.1 liter vízbe egy húsleveskockával és egy gerezd fokhagymával. A maradékot meghámoztam, felkockáztam - ez lesz a levesbetét.
Mikor az uborka megfőtt, kb 15 perc - leturmixoltam, majd belenyomtam egy tubus krémsajtot.
Azt is belekevertem a mixerrel. Színes borssal fűszereztem. Levesgyönggyel, uborkakockával és
zöld chili karikával tálaltam. Vacsorára langyosan ettem, de szerintem ebben a melegben hidegen még finomabb lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése