2010. április 11., vasárnap

Kínai ételes vasárnap

Szeretünk kísérletezni, és szeretjük a keleti konyhát. Így aztán a lányom elhatározta, hogy ez a hétvége a kínai konyha jegyében zajlik. A főzés előkészítésének feladata is rá hárult, én csak a folyamat közepe táján kapcsolódtam be a tevékenységbe.
Édes-savanyú sertéshús:
Pác:1 tojásfehérje,1 evőkanál étkezési keményítő, 2 evőkanál sötét szójaszósz, 1 evőkanál vörösbor, 1 kávéskanál só, 1/2 kávéskanál őrölt bors.A csíkokra vágott húsokat legalább két órát pácoljuk.
A tésztához a tojást a liszttel és a keményítővel, valamint kevés sütőporral simára kevertük. A húst belemártjuk a tésztába és bő forró olajban kb. 5 perc alatt aranybarnára sütjük. Többször átforgatjuk. Papírtörlőn leitatjuk róla a felesleges zsiradékot
A wokot felforrósítjuk, beledobjuk a csíkokra vágott sárgarépát, hagymát, zellert, majd az új hagymát, a bambuszrügyet, a piros kaliforniai paprikát, valamint az ananászt és a gombát és 5-6 percig pirítjuk, majd kiszedjük egy tálba.A wokban a húslevesben elkevert keményítőt, szóját, balzsamecetet és a ketchupot, valamint egy kis worchester szószt besűrítettük, majd visszaraktuk a zöldségeket és a lecsepegtetett húst. Mikróban főzött rizzsel tálaltuk.
Szezámos- mézes bundában pirított sertéscsíkok
A mézes mázhoz:
2 kanál méz, mi vegyesen használtuk - repce, ill. akácméz
1 kanál cukor
2 kanálnyi saját paradicsomlé
1 kanál ketchup
2 kanál balzsamecet
Lassú tűzön sziruppá főztük.
A húsokat az előbbihez hasonlóan bepácoltuk, csak most bors, só, olaj és egy kis bor keverékébe, és a tésztába mártott húsokat forró, bő olajban kisütöttük.
a húsokat visszaraktuk a felmelegített szirupba, jól megszórtuk szezámmaggal és összekevertük.Nagyon finom lett, a lányom barátjának is nagyon ízlett, pedig arra számítottunk, hogy nem arat sikert az ebédünk.
Pirított tészta: Ez nem igazán sikerült olyanra, mint a kínai büfékben szokott lenni, aki tud vmi tippet szívesen fogadom.A tésztát sós vízben kifőztük, lecsepegtettük.A wokban 1 kanálnyi olajon megfuttattam a kínai kel
vastag leveleit, majd hozzá adtam a tésztát. Meglocsoltam szójaszósszal, balzsamecettel és sóztam.
Jó lett, de valahogy nem jöttek össze a büféből ismert ízek, azzal vigasztaltam magam, ha lesz szezámolajam akkor finomabb lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése