2010. március 13., szombat

Szárazbableves kolbásszal

Miután visszajött a tél, gondoltam jól megbosszulom és kimondottan téli levest főztem. No, meg azért is, mert pogácsát kívántam, és ehhez nekem valami ilyen leves illik, valamint a fiamék töltöttek jó házikolbászt, ami ott illatozott a spájzban, és a füstölt kolbász csábításának nem lehet ellenállni. Szokás szerint ismét nem gondolkodtam előre, az ebéd pillanatnyi ötlet alapján készült, ami azt jelenti, hogy a bab nem volt beáztatva, tehát kicsit be kellett segítenem.
A babot jól megmostam- házi, Mama féle biobab- majd hideg vízben feltettem főni lassú tűzön. Nem tettem rá fedőt, mert az anyukám azt tanította, hogy akkor sokkal kevésbé üli meg a gyomrot a babétel, ha először fedő nélkül főzzük.
Míg a bab fődögélt, megtisztítottam 2 sárgarépát, 1 fehérrépát, kevés zellert és felkockáztam.
Ugyanez történt a kolbival is, bár annak csak egy része került a levesbe, mert Jarjarkának is és nekem is meg kellett kóstolnom. Ízlett mindkettőnknek. A babhoz adtam késhegynyi szódabikarbónát, megvártam míg felforr, majd hozzáadtam a zöldségeket, sót, a kolbászt, kevés őrölt babérlevelet , valamint egy gerezd fokhagymát. Mikor már majdnem puhák voltak a zöldségek, egy fél maréknyi csipedettet is beledobtam levesbetétként.
Vöröshagymás rántást készítettem kevés lisztből, édes paprikával és azzal rántottam be a levest.
Összeforraltam és már tálalhattam is.Tavasz kint, és bent.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése