2010. február 14., vasárnap

Currys sertéscsíkok burgonyagombóccal

Imádom India ízeit. Pár éve a fiamék vittek el egy indiai étterembe, azóta rabja lettem a rafinált konyhának. Szeretem az erőset, az indiai étel is az, csak valahogy másképp. Erős, de nem éget. Csíp, de valahogy mégis mintha melengetné az ember gyomrát. Szóval ilyen hideg téli napon pont ilyen szívet- lelket, no és gyomrot melengető ételre volt gusztusom.
A hűtőből most épp sertéshús huppant az ölembe, így az alapanyag adott volt, és hála az égnek a menyemtől örököltem egy wok-ot, tehát minden adott volt az ebédhez.
Csíkokra vágtam a húst, majd az alábbi keverékben pácoltam: tejföl, chili paszta. A pasztát egy indiai boltban vettem, de a cseresznyepaprika krém is jó.
Pár óra pácolás után kevés olajon megpirítottam a húsokat, majd kiszedtem egy tányérra.
A maradék olajban megdinszteltem két fej vöröshagymát, három gerezd fokhagymát és 2 kanálnyi curry massalát. Hozzáadtam a húsokat és egy pohárnyi joghurtot. Sóztam és még dobtam hozzá kevés köményt.
Míg a hús fődögélt, addig elkészítettem a burgonyagombócot. Két hideg főtt krumplit lereszeltem, adtam hozzá sót, borsot, egy tojást és kevés vizet. Összegyúrtam, majd diónyi gombócokat formáztam belőle lisztes kézzel. Forró sós vízben kifőztem.A tekintet, ami levesz a lábamról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése