2009. december 13., vasárnap

Gesztenyés, kakaós csiga

Sorkizárás
A mai vasárnap sütés jegyében telt. Nem vagyunk édesszájúak, de ma kivételesen a lányom megkívánta a süteményt. Így aztán megosztottuk a munkát, lányom söpört, a barátja felmosott, én pedig átvettem az uralmat a konyhában. Lányom kakaós csigát kívánt, én viszont valami különlegesebbet. Miután nagyon szeretem a gesztenyét, és miután illik a karácsonyi hangulathoz, meg is oldódott a kérdés.
Az élesztőt tejben felfuttattam. a gesztenyemasszát cukorral, rummal kikevertem, a kakaót bekevertem cukorral.
Egy tojással, vaníliás cukorral, citromhéjjal, olajjal lágy, jól kidagasztott tésztát készítettem, majd hagytam, hogy keljen duplájára.
A kinyújtott tésztát megkentem a töltelékkel, 2 centi vastag karikákat vágtam és sütőpapírral bélelt tepsibe raktam. A tetejüket megkentem egy felvert tojással, előmelegített sütőben 15 perc alatt elkészült.
Mint látható, segítségem is volt. Mielőtt valaki megbotránkozna - a kép csalóka, Jarjarka nem a gyúrótáblán támaszkodik.
Persze, nem csak süti volt az ebéd. Sertésmáj készült krumplipürével, de ezt már leírtam egyszer. Sőt! A leeső májból, maradék tojásból,és grízből Jarjarka is vasárnapi ebédet kapott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése