2009. december 6., vasárnap

Borscs


Egyik tipikusan téli kedvencünket készítettem ma. Voltak orosz barátaink anno az "átkosban", tőlük tanultam. Jó móka volt, mert ugyan az átlagnál jobban beszéltem az oroszt, de valahogy nem készítettek fel receptcserére a suliban, viszont az űrhajózásról és a Hattyúk taváról válogatott szókinccsel tudtam társalogni. Családom szerint a nyelvi nehézségek ellenére finoman tudom készíteni ezt a vitamindús, rostgazdag és kalóriaszegény ételt.
Hozzávalók: 20 dkg marhahús, 1 sárgarépa, 1 fehérrépa, ökölnyi cékla, öklömnyi káposzta, 1 hagyma,1 krumpli, só, bors - tálaláshoz tejföl
A marhahúst felkockázzuk és sóval, őrölt borssal hideg vízben lassú tűzön feltesszük főni. Míg a hús fő, addig főzési idő sorrendjében feldaraboljuk a zöldségeket és hozzáadjuk a készülő ételhez- sárga,-fehérrépa, hagyma, káposzta, cékla és legvégén a krumpli. Mikor kész, jó vastag, zsíros tejföllel tálaljuk. Van aki jó csípős mustárt is rak bele, de én csak a házilag készített nagyon csípőssel szeretem, a család mustár nélkül fogyasztja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése