2009. november 28., szombat

Egyben sült tarja fokhagymával, fűszerolajjal

Édesanyám adott egy kilónyi csont nélküli tarját, hogy készítsek belőle valamit. Miután a rántott húst, ami a lányom barátjának kedvence már roppantul rühellettük, így gondoltam kipróbálok valamit, amihez hasonlót olvastam, de már azonnal tovább is fejlesztettem. Fokhagymából és fűszerolajból, sóból, a hűtőben lévő zöldfűszerekből, borsból, őrölt köményből sűrű mártást kevertem. A húst középen felszúrtam és bőven megkentem a mártással, majd a maradék mártással kívülről is megkentem a húst. Forró sütőben megpirítottam a hús mindkét oldalát, majd fűszerolajos vízzel meglocsoltam. Lefedtem fóliával, dobtam a tepsibe pár póré levelet és negyven percig sütöttem úgy, hogy időnként megfordítottam. A krumplit vékony szeletekre vágtam, és olyan edénybe tettem, aminek nem műanyag a füle. Annyi vízzel felöntöttem, ami ellepi,sóztam és lefedtem. A sütő alsó fokára tettem , hisz fő az energiatakarékosság. Mikor elkészült vajjal, tejföllel simára kevertem.
A húst pár percnyi pihenés után felszeleteltem, a pecsenyelét leszűrtem és külön tálaltam. Mama féle uborkát ettünk hozzá.
Nagyon finom puha, kellemesen fűszeres lett a sült, de legközelebb egy nappal előbb készítem el a páclét, és a húst hagyom érni a hűtőben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése